Programda konuşan Erdoğan, Muharrem ayının manevi ikliminde vatandaşlarla bir araya gelmenin bahtiyarlığını yaşadığını belirterek, “Cumhurbaşkanlığı Külliyemize, milletin evine hepiniz hoş geldiniz. Sizlerin şahsında, Ehlibeyt’e ve temsil ettiği değerlere muhabbetle bağlı tüm kardeşlerime buradan selamlarımı gönderiyorum. Hicri senemizin ilk ayı, Peygamber Efendimizin ‘Allah’ın ayı’ olarak zikrettiği Mah-ı Muharrem’i tebrik ediyorum” dedi.
Kerbela Şehitleri Anıldı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında Hazreti Hüseyin Efendimizi ve Kerbela şehitlerini rahmetle andı: “Şehadetlerinin 1387’nci sene-i devriyesinde Serdar-ı Şehidan, Şah-ı Kerbela Hazreti Hüseyin Efendimizi ve 70’i aşkın yol arkadaşını hürmetle yad ediyorum. Kerbela’nın hüznünü, gamını kalbimizin derinliklerinde hala hissediyoruz. Hak ve hakikat yere düşmemiştir, Ehlibeyt muhabbetinin çerağı hiç sönmemiştir.”Erdoğan, birlik ve beraberlik vurgusu yaparak Hacı Bektaş-ı Veli’nin “Bir olalım, iri olalım, diri olalım” sözlerini hatırlattı.“Alevi Canlarımızı Asla İhmal Etmedik”
Cumhurbaşkanı Erdoğan, göreve geldikleri günden bu yana tüm vatandaşlara eşit yaklaştıklarını ifade ederek, özellikle Alevi vatandaşlara yönelik hizmetleri anlattı:- 2022’de kurulan Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı ile hizmetlerin kurumsal zeminde yürütüldüğünü,
- Bugün itibarıyla 1133 cemevinin aydınlatma giderinin devlet tarafından karşılandığını,
- Son 3 yılda 530 cemevinin bakım ve onarımına 800 milyon lira destek sağlandığını,
- 2026 yılı sonuna kadar 500 cemevine hizmet sunulacağını,
- Deprem bölgelerindeki 113 cemevinin ihtiyaçlarının karşılandığını ve 13 cemevinin yeniden inşa çalışmalarının sürdüğünü açıkladı.



















