"Metro Yatırımları Yeniden Hız Kazandı"
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) öz kaynaklarıyla yürüttüğü metro yatırımları devam ediyor. Yapımı süren Kaynarca-Pendik metro hattının 2026 yılı sonu ile 2027'nin ilk yarısı arasında hizmete açılması hedefleniyor.
Dün şantiyede incelemelerde bulunan İBB Başkanvekili Nuri Aslan, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Erman Eryılmaz ve Metro AŞ Genel Müdürü Özhan Şenol’dan bilgi aldı.
Aslan, konuşmasında 2017’de başlatılan ihale sürecinin ardından yaşanan duraklamaları hatırlatarak, “Göreve gelen yönetim, belediyenin borç yükü nedeniyle metro ve diğer yatırımları durdurmuştu. Bu nedenle İstanbul’un kaderi iki yıl boyunca ötelenmiş oldu. Ardından yeniden başlatılan süreçle birlikte yatırımlar hız kazandı” dedi.
“2027 İlk Yarısında Bu Hattı Açacağız”
Aslan, hattın açılış takvimine ilişkin, “Allah’ın izniyle 2026’nın sonu veya 2027’nin ilk yarısında bu hattı da açmış olacağız” ifadelerini kullandı. Peron ve bilet holü katlarının tamamlanmak üzere olduğunu belirten Aslan, “Vatandaşlarımız buradan metroya binerek İstanbul’un her noktasına ulaşabilecek. Ancak Beylikdüzü, Avcılar ve TÜYAP için tek bir imza eksik. O imza atıldığında buralara da metroyu ulaştıracağız” diye konuştu.
“Anadolu Yakası’nın Altını Demir Ağlarla Ördük”
İBB Başkanvekili, Anadolu Yakası’nda metro yatırımlarının yoğunluğuna dikkat çekerek, “Hem Bakanlık hem de İBB olarak Anadolu Yakası’nın altını demir ağlarla ördük” dedi.
“Önemli Olan Millete Hizmettir”
Cumhurbaşkanı ve Hazine Bakanlığı onayının ardından Sefaköy–Avcılar–Esenyurt–Beylikdüzü–TÜYAP hattının kamu yatırım programına alınacağını belirten Aslan, “Önemli olan millete hizmet etmektir. Hizmetin hangi partiden geldiğinin önemi yoktur. Bizler ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir’ anlayışını benimseyen bir geleneğin temsilcileriyiz” sözleriyle konuşmasını tamamladı.
İncelemelerin ardından Aslan, metro şantiyesinde çalışan emekçilerle toplu fotoğraf çektirdi.